Gebruik mijn huidige locatie

15/09 Lezing Herstel van stress, burnout of chronische klachten

Stress is van nature positief. Acute stress zet ons aan tot gerichte actie, verbetert onze focus en onze prestatie. Maar wanneer stress chronisch wordt, kan het onze gezondheid en ons geluk schaden. Niet enkel wie perfectionistisch of prestatiegericht is - maar ook hooggevoelige personen lopen kans zichzelf te verliezen en in een overbelastingstoestand terecht te komen. Onrust is vaak een ...

Waar
Per-Neser, Gestelstraat 52, 2250 O.l.v. Olen
Gestelstraat 52, 2250 O.l.v. Olen, 2250 Olen 51.1725294 - 4.8914198
Wanneer
Deze activiteit is afgelopen
Prijs
€ 35,0
Reservaties
Stress is van nature positief. Acute stress zet ons aan tot gerichte actie, verbetert onze focus en onze prestatie. Maar wanneer stress chronisch wordt, kan het onze gezondheid en ons geluk schaden. Niet enkel wie perfectionistisch of prestatiegericht is - maar ook hooggevoelige personen lopen kans zichzelf te verliezen en in een overbelastingstoestand terecht te komen.

Onrust is vaak een eerste symptoom van een verkeerde 'belasting'. Wanneer we hier geen aandacht aan schenken, kan deze onrust zich verplaatsen van ons denken, naar onze emoties, naar ons lichaam en zich uiten via allerlei spanningsklachten.

Enkele symptomen opgesomd die vaak stressgerelateerd zijn: vermoeidheid, concentratiestoornissen, troebel zicht, hoofdpijn, onrust, opgejaagd, kort lontje, angstig, minder moed, minder zelfvertrouwen, snel geëmotioneerd, spanning in spieren, spierpijn, spijsverteringsproblemen, ontstekingen, slapeloosheid, kortademigheid, hyperventilatie, oorsuizen, hartkloppingen, hoge bloeddruk of wanneer uitgeput lage bloeddruk, verminderde immuniteit, enz..

Fysieke en/of emotionele overbelasting is iets wat geleidelijk opbouwt. Wanneer reserves te lang zijn aangesproken geweest, voel je je nog maar op een laag pitje branden of opgebrand (burnout). Ontdek hoe je weer kan beginnen wandelen richting rust, gezondheid en geluk. Incl. adviezen zelfzorg, inzicht in de wisselwerking lichaam/geest/adem/stress, basis losmakende oefeningen en relaxatietechnieken, adviezen rond zelf-management, time-management, beweging, ontspanning, voeding en slaap, enz.. 

Aanvullend en aansluitend start dan de reeks van 5 lessen (1/maand) diepe relaxatie, mindfulness en meditatie

Bron: UiTinVlaanderen.be